
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποχρεωτικό (Υ) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενα μαθήματα. Ωστόσο είναι απαραίτητη η γνώση γραμμικής άλγεβρας που διδάσκεται στα Μαθηματικά Ι καθώς και γνώσεις από μαθηματικά συναρτήσεων πολλών μεταβλητών που διδάσκονται στα Μαθηματικά ΙΙ. |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Στόχοι του μαθήματος είναι: η εισαγωγή των φοιτητών στη μοντελοποίηση προβλημάτων βελτιστοποίησης μίας και πολλών μεταβλητών, γραμμικού προγραμματισμού και ελαχίστων διαδρομών σε δίκτυα, η κατανόηση του αλγόριθμου simplex και της δυικής θεωρίας, η πρώτη επαφή με λογισμικά επίλυσης προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Μοντελοποίηση και διαδικασίες βελτιστοποίησης προβλημάτων με χρήση συναρτήσεων μιας ή και δύο μεταβλητών χωρίς περιορισμούς, παραδείγματα, εφαρμογές. Μοντελοποίηση και διαδικασίες βελτιστοποίησης με χρήση συναρτήσεων δύο μεταβλητών με περιορισμούς, παραδείγματα, εφαρμογές. Εισαγωγή στον γραμμικό προγραμματισμό, μοντελοποίηση και γραφική επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού: Αντιστοίχιση σημείου με λύση, Γραφική Αναπαράσταση Περιορισμών, Έννοια Εφικτής Λύσης – γραφική αναπαράσταση του χώρου των εφικτών λύσεων. Mέθοδος Simplex, παραδείγματα, εφαρμογές. Χρήση τεχνητών μεταβλητών, παραδείγματα, εφαρμογές. Μ–μέθοδος, παραδείγματα, εφαρμογές. Το δυϊκό πρόβλημα, παραδείγματα, εφαρμογές. Μέθοδοι ακέραιου προγραμματισμού, πολυπλοκότητα προβλημάτων, «προβλήματα πραγματικού κόσμου», παραδείγματα. Εισαγωγή στα δίκτυα. Πρόβλημα μέγιστης-ελάχιστης διαδρομής. Ελάχιστο συνδετικό δένδρο. Πρόβλημα μέγιστης ροής. Προβλήματα γραμμικού προγραμματισμού με χρήση Excel. Εργαλείο WinQsb και άλλα λογισμικά για διάφορα προβλήματα βελτιστοποίησης (γραμμικού προγραμματισμού και δικτύων). Παραδείγματα εφαρμογής. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην τάξη πρόσωπο με πρόσωπο. | ||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση του e-class Επίδειξη άλλων εργαλείων – ειδικευμένου λογισμικού σε ορισμένες διαλέξεις (LINGO, WinQSB, Excel Solver κ.α. ) |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική και Αγγλική για φοιτητές προγράμματος ERASMUS Τελική γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων. Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι προσβάσιμη από αυτούς για επεξηγήσεις αναφορικά με τα λάθη τους. |
|