Επιλογής
ΕΞΥΠΝΑ ΚΤΙΡΙΑ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιλογής Ενεργειακής Κατεύθυνσης (ΕΕΚ) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενα μαθήματα. Ωστόσο, είναι απαραίτητο υπόβαθρο στον Ενεργειακό Σχεδιασμό Κτιρίων και στα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου. ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Οι ενεργειακές απαιτήσεις κτιρίων αποτελούν σημαντικό μέρος της συνολικής χρησιμοποιούμενης ενέργειας. Στην Ευρώπη ο κτιριακός Κατεύθυνση απαιτεί περίπου το 40% της συνολικά καταναλισκόμενης ενέργειας. Οι ηλεκτρομηχανολογικές και θερμικές εγκαταστάσεις κτιρίων έχουν σημαντικά περιθώρια μείωσης της ενεργειακής τους κατανάλωσης.
Για την ορθολογική διαχείριση της ενέργειας στα κτίρια χρησιμοποιούνται συστήματα αυτοματισμού που παρέχουν στους χρήστες σωστή διαχείριση της ενέργειας εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα θερμική άνεση, καθώς και αυτοματισμό των λειτουργιών του κτιρίου. Έτσι, ένα «έξυπνο σύστημα» προκαλεί επικοινωνία και συνεργασία των διαφόρων τμημάτων οποιασδήποτε εγκατάστασης που εξυπηρετεί ένα κτίριο. Η διδασκαλία αποσκοπεί καταρχήν στην περιγραφή των κτιριακών αυτοματισμών και στην παράθεση των τρεχουσών εξελίξεων στην Κατεύθυνση του «έξυπνου ελέγχου».
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γνωρίζει και να περιγράφει τα συστήματα των κτιριακών αυτοματισμών.
Επιλέγει τη βέλτιστη περίπτωση κτιριακού αυτοματισμού για τη διαχείριση των ενεργειακών και λειτουργικών αναγκών ενός κτιρίου.
Σχεδιάζει την πλήρη εγκατάσταση αυτοματισμού.
Εκτιμά τις βασικές λειτουργικές παραμέτρους της κτιριακής εγκατάστασης που θα παρακολουθούνται και θα καταγράφονται, ώστε να ενεργοποιούνται οι κατάλληλες πρακτικές διαχείρισης.
Υποστηρίζει αυτοδύναμα τη διεξαγωγή μιας μελέτης αυτοματισμού.
Γενικές Ικανότητες Όσα αναφέρονται παρακάτω αποτελούν ικανότητες που αφορούν τόσο την επαγγελματική σταδιοδρομία του εκπαιδευόμενου, όσο και την εκπαιδευτική διαδικασία στο αντικείμενο. Ο φοιτητής συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα ανάπτυξης των κατωτέρω ικανοτήτων κατά την θεωρητική διαδικασία που ακολουθείται κατά τη διενέργεια του μαθήματος.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών για σύνταξη μελέτης κτιριακού αυτοματισμού με χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών.
Εργασία είτε αυτόνομη, είτε κυρίως σε διεπιστημονικό επίπεδο προς επίλυση ζητημάτων που επηρεάζουν την αρτιότητα της μελέτης, (ενεργειακή διασύνδεση, απόσβεση της επένδυσης).
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων είναι μια απαιτούμενη ικανότητα και ταυτόχρονα ένα απαραίτητο γνωστικό πεδίο άντλησης πληροφοριών για τον επιτυχή σχεδιασμό και εγκατάσταση μιας μονάδας ενεργειακής διαχείρισης. Η αναγκαιότητα αυτού του πεδίου προκύπτει λόγω της εποπτείας της διασύνδεσης διαφορετικών συστημάτων (ρευστοθερμικών – ηλεκτρονικών – ηλεκτρομηχανολογικών). Επίσης, η πολυπλοκότητα, το κόστος, το χρονικό βάθος και η αλληλεπίδραση διαφορετικών εμπλεκομένων που απαιτούνται για την επιτυχή υλοποίηση της εγκατάστασης αυτοματισμού, συμβάλλουν στην αναγκαιότητα αυτή.
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον προκύπτει από την υιοθέτηση ενός συστήματος αυτοματισμού ενεργειακής διαχείρισης και κτιριακών λειτουργιών.
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής είναι απαραίτητο ακολούθημα του εξασκούμενου με το αντικείμενο αυτό, διότι είναι προϋπόθεση αυτοβελτίωσης.
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης προκύπτει από την εξάσκηση με το αντικείμενο. Ο σχεδιασμός ενός έξυπνου συστήματος απαιτεί συνδυασμό πολλών γνωστικών αντικειμένων και οικονομοτεχνική ανάλυση για προσδιορισμό κόστους/οφέλους.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Βασικοί Ορισμοί-Αξία «Έξυπνου Κτιρίου» κατά ΚΕΝΑΚ. Διαθέσιμες τεχνολογίες κτιριακών αυτοματισμών. Αισθητήρες-Ενεργοποιητές. Πρωτόκολλα Επικοινωνίας. Αρχιτεκτονικές Συστημάτων Κεντρικού Ελέγχου Κτιρίων Building Management Systems (BMS). Προηγμένες τεχνικές ελέγχου συστημάτων BMS. Σχεδίαση και λειτουργία συστημάτων ελέγχου. Διασύνδεση Ευφυών Κτιρίων με ευφυή δίκτυα. - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Πρόσωπο με πρόσωπο: σε αίθουσα διδασκαλίας . ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Μέρος των διαλέξεων θεωρίας γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα. Εφαρμογές πολυμέσων. Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Αυτοτελής Μελέτη 20 Εκπόνηση Μελέτης 16 Σύνολο Μαθήματος 75 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γραπτή τελική εξέταση θεωρίας που περιλαμβάνει ερωτήσεις. Βαρύτητα: 100%.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Σ. Τούλογλου, (2007). Δομημένη καλωδίωση και έξυπνες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις EIB, Εκδόσεις ΙΩΝ, ISBN: 960-411-331-3.
Γ. Σαρρής, (2005). EIB/ΚΝΧ: Η Νέα τεχνική ηλεκτρικών εγκαταστάσεων κτιρίων στην πράξη με το ets Professional, Εκδόσεις Τζιόλα, ISBN: 960-418-081-9.