Υποχρεωτικό
ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποχρεωτικό (Υ) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Ο μαθησιακός στόχος του μαθήματος είναι να προσδώσει στον φοιτητή το υπόβαθρο που αφορά τις μορφές, τη χρήση και τους πόρους της ενέργειας, καθώς και την αλληλεπίδρασή της με το περιβάλλον. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής / η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:
- Γνωρίζει τις βασικές έννοιες της ενέργειας της ανθεκτικής και βιώσιμης ανάπτυξης.
- Γνωρίζει την αναγκαιότητα σύνδεσης των παραπάνω εννοιών με την εκπαίδευση και την οικονομία.
- Γνωρίζει τις ιδιότητες και την τεχνολογία (εξόρυξη και διακίνηση) ορυκτών καυσίμων.
- Αναγνωρίζει τα περιβαλλοντικά προβλήματα, τις αιτίες τους και τις δυνατότητες αντιρρύπανσης.
Γενικές Ικανότητες - Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ικανότητα να εφαρμόζει και να απεικονίζει τα αποτελέσματα αριθμητικής επίλυσης προβλημάτων.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Πολιτική: Ενέργεια. Αειφορία. Βιώσιμη Ανάπτυξη. Στρατηγικές και ενεργειακές πολιτικές. Περιβαλλοντική εκπαίδευση. Οικονομικά της Ενέργειας.
Φυσικοί Πόροι και Τεχνολογία Καυσίμων: Δομή της Γης. Ανακυκλώσιμοι, Αναπληρώσιμοι/εξαντλήσιμοι, Αναπαράξιμοι πόροι. Επισκόπηση των Ορυκτών Καυσίμων. Τεχνικές Εξόρυξης και Γεωτρήσεων Ορυκτών Καυσίμων. Μεταφορά και Διανομή Ορυκτών Καυσίμων.
Περιβάλλον και Τεχνολογίες Αντιρρύπανσης: Περιβάλλον. Οικοσυστήματα. Ρύπανση στον Αέρα, Νερό και Έδαφος. Αντιρρυπαντική Τεχνολογία. Ανακύκλωση. Αφαλάτωση. Οικονομικά της Ρύπανσης και της Αντιρρύπανσης.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Ηλιακή Ενέργεια (Φωτοβολταικά και Ηλιακά Θερμικά Συστήματα). Αιολική Ενέργεια (Κλίμα, Αιολικά πάρκα). Υδροηλεκτική Ενέργεια. Γεωθερμική Ενέργεια. Ενέργεια από Βιομάζα. Ωκεάνια Ενέργεια (Θαλάσσια, Κυματική, Παλιρροϊκή, Θαλάσσιων Ρευμάτων, Θαλάσσια Θερμική, Θαλάσσια Ωσμωτική). Κυψέλες Καυσίμου.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Οπτικοακουστικό υλικό και πολυμεσικές εφαρμογές
Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Αυτοτελής Μελέτη 36 Σύνολο Μαθήματος 75 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γραπτή τελική εξέταση (100%), που περιλαμβάνει:
Ερωτήσεις θεωρίας
Θεωρητικές ασκήσεις (π.χ. απόδειξη σχέσεων)
Αριθμητικές ασκήσεις
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Πολυζάκης Α. (2020). ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Ενεργειακές και Περιβαλλοντικές Πολιτικές, Τεχνολογίες Καυσίμων και Αντιρρύπανσης, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Heat Cool Power.
- Δημαδάμα Ζ. (2008). Οικονομία, Ανάπτυξη, Περιβάλλον. Παπαζήση.
- Masters G. (2016). Συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής Ισχύος από ανανεώσιμες πηγές. Πεδίο.
- Καρκαλάκος Σ. Πολέμης Μ.(2015). Αειφόρος Ανάπτυξη, Περιβάλλον και Ενέργεια. Τσότρας.
- Tietenberg T. (2010). Οικονομική Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων. Gutemberg