Υποχρεωτικό
ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ Ι
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Ο μαθησιακός στόχος του μαθήματος είναι να μεταδώσει στον φοιτητή μηχανικό τη γνώση που απαιτείται ώστε να μπορεί να απαντά στα θεμελιώδη ερωτήματα της μηχανικής: (α) πώς πρέπει να σχεδιασθεί μια νέα μηχανολογική κατασκευή, ώστε να φέρει με ασφάλεια το φορτίο
που την καταπονεί και (β) εάν μια υπάρχουσα κατασκευή μπορεί να εξακολουθεί να φέρει με ασφάλεια το παρόντα φορτία που την καταπονούν. Το παρόν, αποτελεί ενιαία μαθησιακή οντότητα με το μάθημα «Αντοχή υλικών ΙΙ» που ακολουθεί στο 4ο εξάμηνο.
Ο φοιτητής, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα πρέπει να είναι σε θέση να:- υπολογίζει τάσεις και παραμορφώσεις απλών κατασκευών που υπόκεινται σε αξονική φόρτιση, διάτμηση, στρέψη και σε απλή και σύνθετη κάμψη
- επιλύει στατικά αόριστα προβλήματα αξονικής φόρτισης και στρέψης
- μετασχηματίζει και παραμορφώσεις τάσεις στην επίπεδη εντατική κατάσταση και να υπολογίζει τις κύριες και τις μέγιστες διατμητικές τάσεις
- εφαρμόζει τα κατάλληλα κριτήρια αστοχίας
- διαστασιολογεί λεπτότοιχα δοχεία πίεσης
- διαστασιολογεί δοκούς.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Οι έννοιες της ορθής και διατμητικής τάσης. Τάσεις σε αξονική φόρτιση και σε απλή διάτμηση. Οι έννοιες της ορθής και διατμητικής παραμόρφωσης. Σχέσεις παραμορφώσεων-μετατοπίσεων. Σχέσεις τάσεων- παραμορφώσεων. Γενικευμένος νόμος του Ηooke. Στρέψη. Καθαρή κάμψη. Διατμητικές τάσεις σε δοκούς. Μετασχηματισμοί τάσεων και παραμορφώσεων σε επίπεδη εντατική κατάσταση. Κύριες τάσεις. Κύκλος Mohr. Κριτήρια αστοχίας και ισοδύναμη τάση. Λεπτότοιχα δοχεία πίεσης. Σχεδιασμός δοκών σε γενική περίπτωση φόρτισης. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου του μαθήματος πραγματοποιούνται δοκιμές: εφελκυσμού, θλίψης, καθαρής διάτμησης, κάμψης, στρέψης και λυγισμού.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.
Δια ζώσης σε αίθουσα διδασκαλίας και στο Εργαστήριο Αντοχής Υλικών
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ο τρόπος παράδοσης συνδυάζει τη χρήση τεχνολογιών πληροφορίας για την παρουσίαση της θεωρίας και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού και της παραδοσιακής χρήσης ασπροπίνακα για την επίλυση προβλημάτων.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
52
Παρακολούθηση Εργαστηριακών ασκήσεων σε μικρές ομάδες φοιτητών.
13
Αυτοτελής Μελέτη
85
Σύνολο Μαθήματος
150
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
1. Προφορική εξέταση στις εργαστηριακές ασκήσεις και τις τεχνικές εκθέσεις αυτών.
2. Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων.Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται με σχετική βαρύτητα: 85% βαθμός γραπτής εξέτασης, 15% βαθμός προφορικής εξέτασης εργαστηρίου..
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Π. Α. Βουθούνης, Αικ. Σταματίου και Π. Π. Βουθούνη (2019) «Μηχανική συμπεριφορά παραμορφώσιμου στερεού: Αντοχή των Υλικών», Αυτοέκδοση.
- F.P. Beer, E.R. Johnston, J.T. Dewolf, D. F. Mazurek / Μετάφραση: Σ. Καρτσοβίτη (2010) "Μηχανική των υλικών", Εκδόσεις Τζιόλα, Αθήνα.
- Θ. Κερμανίδης (1999), "Αντοχή των υλικών - τόμος 2", Εκδόσεις Singular Publications, Αθήνα.
- Ε. Παπαμίχος και Ν.Χ. Χαραλαμπάκης (2004), “Αντοχή των υλικών”, 2004, Εκδόσεις Τζιόλα, Αθήνα.
- J.M. Gere (2002), “Mechanics of Materials” by James M. Gere, Nelson Thornes Ltd, 5th edition.F.P. Beer, E. R. Johnston and J. Dewolf (2002).
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS